Eet jij en/of je kinderen ’s morgens geen ontbijt?

Of kom je niet verder dan een boterham met choco? Iedereen weet zo langzamerhand wel dat een ontbijt je motor doet branden. Het geeft je energie. Het start je stofwisseling, je hersenen gaan beter werken en je bloedsuikerspiegel blijft gedurende de hele dag stabieler. En niet te vergeten, ontbijten is met onderstaande tips leuk, lekker, gezond en simpel!

bananenpannenkoekjes:
2 bananen, 2 eieren, 0.5theelepel kaneel en 0.25 theelepel stevia.
Alles mixen en bakken in de pan met kokosolie zoals je gewone pannenkoeken zou bakken.
Het smaakt heel erg naar banaan. Verwacht niet de smaak van gewone pannenkoeken.
Veel succes! Mijn kinderen vonden het alvast lekker.
Havermout – perenkoekjes:
3 geplette of gemixte peren, 100 gr havervlokken, 15 gr geraspte kokos
Alles mengen en 40 gr rozijntjes toevoegen.
Schep het deeg in koekjesvorm op een ingevette bakplaat.
Bak het in een voorverwarmde oven 25-30 min op 180°C.
De peren kunnen vervangen worden door: banaan / appel met kaneel
De rozijntjes kunnen vervangen worden door: donkere stukjes chocolade/ cranberries/ gedroogd fruit/ nootjes
Je kan er veel samen bakken en een deel ervan invriezen.
Zo kan je ‘s morgens enkele koekjes uit de diepvries halen voor in de brooddoos.
Bronnen:
Wat mij veel inspiratie en moed gaf om eraan te beginnen
– Op de groei 2 en 3 van Sofie Dumont
  https://koken.vtm.be/blog/de-leukste-recepten-voor-kinderen-uit-de-keuken-van-sofie
– Happy kids van Ellemieke Vermolen (vrouw van Sergio Herman)
   http://ellemiekevermolen.com/happy-kids/
– Wat eten we vanavond? Snel en gezond koken met applaus van de kids
   http://www.gezondedrukte.be/
   Bezoek zeker eens deze pagina. Er staan veel leuke ideetjes op!
-20 ontbijt receptjes
  http://heitenmem.nl/artikel/456/20-simpele-verschillende-soorten-gezond-ontbijt-voor-kinderen/